Search

משבר הקורונה: חמישה חולים מתו, 2,030 נדבקו בנגיף - וואלה!

משבר הקורונה: חמישה חולים מתו, 2,030 נדבקו בנגיף - וואלה!

משבר הקורונה: חמישה חולים מתו, 2,030 נדבקו בנגיף
צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מניין הקורבנות בישראל עלה ביממה האחרונה לחמישה בני אדם, לאחר שגבר בן 76 שסבל ממחלות רקע מת בבית החולים שיבא בתל השומר, וחולה נוסף בן 87 מת בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. אתמול מתה אישה בת 67 בבית החולים וולפסון בחולון וכמה שעות לאחר מכן מת גם קשיש בן 87 בבית החולים הדסה בירושלים. מספר החולים בישראל עומד על 2,030, בהם 37 במצב קשה. מניין המחלימים מהנגיף עלה ל-58.

הנגיף ממשיך להתפשט גם ברחבי העולם, עם יותר מ-400 אלף נדבקים עד כה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא מתכוון לשחרר מגבלות שהוטלו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה עד חג הפסחא בחודש הבא. 743 בני אדם מתו ביממה האחרונה באיטליה, מה שהעלה את מספר מקרי המוות הכולל במדינה ל-6,820. בלוב אותר מקרה הידבקות ראשון, בניו זילנד ופנמה הוכרז על עוצר כללי, ובברזיל עלה מניין המתים ל-45, כאשר יותר מ-2,200 בני אדם נדבקו בנגיף במדינה.

10:10 - ועדת הקורונה מתכנסת לראשונה: "משבר לאומי אדיר"

הוועדה המיוחדת בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה מתכנסת לראשונה ואישרה את מינויו של ח"כ עפר שלח לתפקיד היו"ר. "הוועדה קמה בשעת משבר לאומי אדיר, שלכנסת יש תפקיד מכריע בהתמודדות עימו. נסייע ככל שיידרש לפעולתם של הממשלה וגופי הביצוע, נפקח עליהם לטובת הציבור ונעצב תשתית רעיונית וחוקית למערכת לאומית, בתחומי הבריאות, הכלכלה והממשל, כדי שנהיה מוכנים טוב יותר בעתיד", אמר שלח

10:08 - הגבלת היציאה מהבית ל-100 מטר תכנס לתוקף אחרה"צ

סעיף הגבלת היציאה מהבית ל-100 מטרים בלבד ייכנס לתוקף היום אחר הצהריים.

09:38 - עיריית ירושלים תדחה תשלום דוחות חניה לאור המגיפה

ראש עיריית ירושלים משה ליאון החליט לדחות בחודשיים את תשלום דוחות החניה שניתנו לתושבי העיר לאור משבר הקורונה. כך, דוחות שמועד התשלום בהם חל מיום 15 במרץ 2020 ואילך, יידחו עד ל-15 במאי, ללא ריביות או פיגורים. ההחלטה מותנית עדיין באישור מועצת העיר.

09:10 - גורם באכ"א: נבחנת הקמת מתקן בידוד נוסף לחיילים באילת

‏גורם באכ"א אמר כי בצה"ל הקמת מתקן בידוד נוסף לחיילים שנדבקו בנגיף הקורונה באילת, בנוסף למתקנים שכבר הוקמו בכמה נקודות בארץ. "יכול להיות שיהיה זה בית החייל באילת. אם תהיה התפרצות קורונה בבסיסים בערבה והאזור. המטרה היא להוריד את העומס מבית החולים באילת ולהעביר אליו רק חולים קשה".

08:46 - מת חמישי בישראל, מניין הנדבקים חצה את ה-2,000

גבר בן 87 שאושפז בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק מת ביממה האחרונה. הוא הובא אתמול במצב אנוש לבית החולים, וחמש שעות לאחר מכן מת. נלקחה ממנו בדיקה, והיא התגלתה חיובית רק אחרי שנקבע מותו. הגבר סבל ממחלות רקע.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 2,030 בני אדם נדבקו בסך הכל בנגיף הקורונה בישראל. ביניהם, 37 במצב קשה ו-54 במצב בינוני. 34 מונשמים. מניין המחלימים עלה ל-58.

08:30 - גרמניה: מניין הקורבנות עלה ל-149

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בגרמניה עלה ל-149 בני אדם - כך נמסר מהמכון למניעת מחלות וזיהומים במדינה. מניין הנדבקים בנגיף בגרמניה עומד על 31,554 בני אדם.

08:18 - קורבן רביעי בישראל: בן 76 שסבל ממחלות רקע

חולה קורונה כבן 76 מת במרכז הרפואי שיבא מתל השומר. בבית החולים אמרו כי הוא סבל ממחלות רקע משמעותיות, והיה מאושפז במוסד מיום שני האחרון.

05:03 - הממשלה אישרה הגבלות חדשות במסגרת המאבק בקורונה

שרי הממשלה אישרו בתום דיון לילי ארוך שורת הגבלות תנועה חדשות שייכנסו לתוקף במהלך היום. התקנות המלאות טרם פורסמו, אך מסתמן כי הן יכללו בין היתר את הפסקת כל התחבורה הציבורית, סגירת מרכזי קניות והגבלת התנועה במרחבים הציבוריים. ההגבלות ייכנסו לתוקף ככל הנראה ביממה הקרובה.

04:32 - מקסיקו: מספר הנדבקים עלה ל-405

38 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה אותרו ביממה האחרונה במקסיקו - כך דיווח משרד הבריאות במדינה. בכך עלה מניין מקרי ההידבקות במדינה ל-405. חמישה בני אדם מתו כתוצאה מהידבקות בנגיף.

03:55 - דרום קוריאה: 100 נדבקים נוספים בנגיף

מאה מקרי הידבקות נוספים בנגיף הקורונה אותרו בקוריאה הדרומית - כך מסרו במרכז הלאומי לבקרת מחלות ומניעתן. מקרים אלו מעלים את מספר החולים הכולל במדינה ל-9,137.

03:24 - סין: שי ישתתף בכנס וידאו של מנהיגים על הקורונה

נשיא סין שי ג'ינפינג צפוי להשתתף ביום חמישי בכנס וידאו של מנהיגים מקבוצת G-20, של הכלכלות הגדולות בעולם - כך דווח בטלוויזיה הרשמית של סין. מלך ערב הסעודית סלמאן ינהל את הישיבה, שנועדה לקידום תגובה גלובלית להתפרצות נגיף הקורונה.

02:48 - ניו זילנד: ראש הממשלה הכריזה על מצב חירום

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, הכריז על מצב חירום לאומי, לקראת עוצר מוחלט במדינה החל מהלילה, כדי להילחם בהתפרצות נגיף הקורונה. "זה מצב חירום לשמירה על אורח חיינו", אמר ארדרן בנאום בפרלמנט. מוקדם יותר הודיע שר הבריאות של ניו זילנד, ד"ר אשלי בלומפילד, על 47 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה, לצד שלושה מקרים שנחשדים כקורונה. הוא הוסיף כי מספר המקרים ימשיך לעלות לפחות בעשרת הימים הקרובים.

02:10 - פנמה: הנשיא הכריז על סגר

סגר מלא יוטל בפנמה החל מהיום - כך הודיע נשיא פנמה לורנטינו קורטיזו. הסגר יחול על כל תושבי המדינה, והם יידרשו להישאר בבתים בכל שעות היממה, זאת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הוא לא אמר כמה זמן הסגר יימשך, איך ציין כי עובדי הבריאות ועסקים חיוניים כמו בנקים וסופרמרקטים יוחרגו ממנו.

01:10 - ניו יורק: שני סוחרים נוספים בבורסה חלו בקורונה

שני סוחרים נוספים בבורסה בניו יורק התגלו כחולים בנגיף הקורונה. זאת לאחר שהשבוע נדבק סוחר נוסף בנגיף. בנוסף לכך, המליצו בבורסה לכל מי שעבד בקומת המסחר בניו יורק במהלך 14 הימים האחרונים להיכנס לבידוד עצמי של שבועיים.

00:48 - הלמידה מרחוק במערכת החינוך תחזור היום לפעילות

הנהלת הסתדרות המורים תאשר את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על מתווה שיאפשר חזרה מיידית ללמידה מרחוק. במסגרת ההסכמות נקבע כי עובדי ההוראה בכל מערכת החינוך, מגני הילדים ועד כיתות י' בחטיבה העליונה יקבלו שכר מלא עד תום חופשת הפסח. החל ממחר עובדי ההוראה יחזרו ללמידה מרחוק ובמהלך הקיץ יוחזרו תשעה ימי לימודים.

00:44 - לוב: התגלה המקרה הראשון של נגיף הקורונה במדינה

המקרה הראשון של נגיף הקורונה אותר בלוב - כך מסר המרכז הלאומי לבקרת מחלות, הפועל באזורים המוחזקים על ידי שני הצדדים בסכסוך המתנהל במדינה.

00:38 - הבית הלבן: מי ששהה בניו יורק לאחרונה מחויב בבידוד

הבית הלבן הודיע כי כל מי ששהה בעיר ניו יורק בימים האחרונים מחויב לשהות בבידוד בן 14 יום. ההודעה נמסרה בתדרוך מיוחד לאזרחי ארצות הברית. עד כה אובחנו בעיר יותר מ-15 אלף מקרי הידבקות בנגיף הקורונה, ו-157 בני אדם מתו.

00:12 - טראמפ: נשחרר מגבלות קורונה עד חג הפסחא בחודש הבא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא מתכוון לשחרר מגבלות שהוטלו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה עד חג הפסחא, שחל בחודש אפריל. הוא הוסיף כי החלטת ממשלתו לשחרר את המגבלות ולפתוח מחדש את כלכלת ארצות הברית תתבסס על עובדות ונתונים. טראמפ, שדיבר עם כתבים בבית הלבן, אמר כי הוא לא צופה צורך להשתמש בחוק ייצור ההגנה, והוא יעשה זאת רק לפי הצורך.

22:55 - מבקר המדינה הוכנס לבידוד לאחר מגע עם חולת קורונה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הונחה להיכנס לבידוד לאחר שבא במגע עם חולת קורונה - כך הודיע משרד מבקר המדינה. חברת הנהלת המשרד נמצאה כחולה מאומתת, וכמה חברי הנהלה - ובכללם מבקר המדינה ומנכ"ל המשרד - נכנסו לבידוד למשך עשרת הימים הקרובים.

22:30 - בן 25 שוחרר מסורוקה לאחר שהחלים מנגיף הקורונה

צעיר בן 25 שוחרר מבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר שהחלים מנגיף הקורונה. מבית החולים נמסר כי תוצאות הבדיקות לגילוי הנגיף חזרו שליליות. בסורוקה מאושפזים כעת 13 חולי קורונה, בהם בת 95 במצב קשה, בת 58 במצב בינוני והיתר במצב קל.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-25 08:10:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDg2NTbSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "משבר הקורונה: חמישה חולים מתו, 2,030 נדבקו בנגיף - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.