Search

הונג קונג: מאות אלפים התעמתו עם המשטרה - ישראל היום

הונג קונג: מאות אלפים התעמתו עם המשטרה - ישראל היום

מאות אלפי מפגינים השתתפו היום (שבת) בהפגנה אלימה בהונג קונג, במחאה על אוזלת היד – לטענת המפגינים המכוונת – של המשטרה המקומית. המפגינים השליכו אבנים וריהוט על השוטרים, שענו במטחי גז מדמיע. חלק מהמפגינים הודיעו כי יישארו ברחובות גם במהלך הלילה ויתעמת עם המשטרה.

 

המחאה היום היא בתגובה לאירוע בתחילת השבוע, בו הותקפו מאות מפגינים נגד הממשל בהונג קונג בתחנת הרכבת יואן לונג. ההתקפה בוצעה על ידי גנגסטרים סינים, אולם לטענת המפגינים אלה נשלחו על ידי הממשל הסיני. הגנגסטרים תומכי המשטר הסיני, לבושים בחולצות לבנות וחמושים באלות, היכו ופצעו עשרות מתושבי האי שחזרו ברכבת מהפגנה נגד השלטון, ופצעו חלק מהם קשה. המשטרה התערבה בנעשה רק לאחר שעה, למרות שמדובר בתחנת רכבת מרכזית בעיר. לטענת המפגינים, מדובר בהשתהות מכוונת שנועדה לתת לגנגסטרים הסינים זמן להכות במפגינים. במשטרה טענו כי למקום הגיע כוח קטן שלא רצה להתעמת עם הגנגסטרים, וחיכה להצטרפות של תגבורת.

 

המפגינים זעמו על המשטרה בהונג קונג, שלא הצליחה - או רצתה - למנוע את האלימות ביואן לונג. המפגינים השליכו סלעים ובקבוקים על השוטרים, בנו מחסומים מאולתרים מריהוט רחוב ומטריות, ונענו בגז מדמיע. "הרבה מפגינים ילכו עם רדת החשיכה, אבל רבים יישארו" אמר לרויטרס קנת, מפגין במקום. "עדיין יש הרבה כעס על אירועי יואן לונג. אני לא בטוח לאן זה ילך מפה".

 

"המשטרה פה היא נגד הציבור", אמר מפגין אחר, קווין, בחולצת טריקו אדומה. "הם בכוונה נתנו לגנגסטרים הסינים זמן להכות במפגינים כדי לנקום בנו. אנחנו כאן כדי ללמד את המשטרה לקח".

 

המתקפה ביואן לונג סימנה חזית חדשה בתנועת המחאה בהונג קונג, שהתחזקה במהלך החודשיים האחרונים. ההפגנות, שנחשבו לאתגר הישיר לסמכותו של נשיא סין שי ג'ינפינג, החריפו ביום שישי כשאלפי מפגינים עצרו את התנועה ליד אולמות הנוסעים בשדה התעופה הבינלאומי בהונג קונג. המפגינים, שדרשו בתחילה (וקיבלו) את ביטול הצעת החוק שהייתה מאפשרת לשלוח אנשים מהונג קונג להישפט בסין, דורשים כעת גם חקירה עצמאית בנוגע לשימוש בכוח של המשטרה, ורפורמה דמוקרטית מלאה.

 

בריטניה מסרה את הונג קונג לסין בשנת 1997, תוך ערבויות כי חירויות הליבה והאוטונומיה שלה, כולל זכות המחאה ורשות שופטת עצמאית, יוגנו תחת נוסחה "מדינה אחת, שתי מערכות". רבים חוששים כעת שזכויות אלה מאוימות, כאשר בייג'ינג מרחיבה את השפעתה על האי בעזרת שלטון בובות במועצה המחוקקת של הונג קונג.

Let's block ads! (Why?)



2019-07-27 14:52:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjc3NTkx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "הונג קונג: מאות אלפים התעמתו עם המשטרה - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.