Search

החמרת הסנקציות או משא ומתן: המאבק האמריקני באיראן מגיע לצומת דרכים - ישראל היום

החמרת הסנקציות או משא ומתן: המאבק האמריקני באיראן מגיע לצומת דרכים - ישראל היום

בוושינגטון ממשיכים לעשות הכל כדי להגביר את הלחץ מול איראן. הקמפיין האמריקני נגד המשטר בטהרן יגיע ביום חמישי לצומת דרכים, כאשר הנשיא טראמפ יידרש להחליט שוב אם להאריך את הקפאת הסנקציות נגד חברות שמעורבות בתכנית הגרעין האזרחית של איראן אשר נהנו עד עתה מפטור מהעיצומים, כפי שסוכם בהסכם הגרעין.

 

כזכור, טראמפ החליט לפני כחצי שנה להמשיך את הקפאת הסנקציות. מאז, החריפה המתיחות עם טהרן ומעניין יהיה לראות לאיזה כיוון יכריע הפעם. "זה יכול ללכת לכל כיוון, בקלות", אמר הנשיא בעצמו השבוע, "ואני בסדר עם כל כיוון שלא יהיה".

 

ביום חמישי התחייב ג'ון קרונן, סגן התובע הכללי של ארה"ב, כי המאבק בארגון הטרור חיזבאללה - אחד הנתמכים העיקריים של טהרן - עומד בראש סדר העדיפויות של משרד המשפטים. "לחסל את רשתות התמיכה של הארגון ולנטרל את האיום של חיזבאללה היה וימשיך להיות בעדיפות עליונה של המשרד", התחייב קרונן.

 

בעוד המתיחות בין וושינגטון לטהרן ממשיכה לעלות, גורמים צבאיים אמריקניים גילו בסוף השבוע כי האיראנים ביצעו ניסוי בטיל לטווח בינוני. השיהאב 3 הנודע לשמצה טס כ-1,000 ק"מ ממקום שיגורו בדרום איראן, עד לנחיתתו בצפון המדינה.

 

היאתוללה חמינאי נפגש עם תושבים בטהרן, השבוע // צילום: EPA

 

על אף שהטיל לא יצא את תחומי השטח האווירי של איראן, ארה"ב ובעלות בריתה בוודאי רואות את עצם השיגור כעוד איום מרומז שעלול להגביר עוד יותר את המתיחות. חשוב לציין כי למרות שהניסוי בוצע בתקופה מאוד רגישה, השיגור לכשעצמו אינו מהווה הפרה של החלטות מועצת הביטחון.

 

בתוך כך, המאבק מול טהרן נפתח גם בחזית נוספת: ה"וושינגטון פוסט" דיווח בסוף השבוע כי האיראנים שאבו השראה מרוסיה, ונראה כי עכשיו גם הם עסוקים בניסיונות להתערב בפוליטיקה האמריקנית. לפי הדיווח, חוקרים דיווחו לאחרונה על פעילות דיס-אינפורמציה חשודה ברשתות החברתיות השונות - שמקורה בטהרן. במאי האחרון אחד החוקרים אף זיהה ש"מכתבים למערכת" שפורסמו בעיתונים מסוימים - נכתבו למעשה על ידי סוכנים איראניים.

 

אך למרות המתיחות בחזיתות השונות מול איראן, נראה שוושינגטון לא סגרה את הדלת למגעים עם משטר האייתוללות. מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר ביום חמישי כי הוא "ישמח" להגיע לטהרן למשא ומתן. "אם זו ההחלטה - אשמח ללכת", אמר בראיון לסוכנות בלומברג. "הייתי מברך על ההזדמנות לשוחח ישירות עם העם האיראני".

Let's block ads! (Why?)



2019-07-27 17:29:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjc3NjIx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "החמרת הסנקציות או משא ומתן: המאבק האמריקני באיראן מגיע לצומת דרכים - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.