Search

משבר הקורונה: התחבורה הציבורית תושבת, חנויות יסגרו למעט סופרים ופארמים - וואלה!

משבר הקורונה: התחבורה הציבורית תושבת, חנויות יסגרו למעט סופרים ופארמים - וואלה!

משבר הקורונה: התחבורה הציבורית תושבת, חנויות יסגרו למעט סופרים ופארמים
צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הערב (שני) להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה, ולהכין נוסח של החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים (ומקרים חריגים נוספים). זאת במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות נגיף קורונה.

בתום דיון בנושא הגברת ההגבלות על הציבור, שנמשך כשבע שעות, הוחלט כי ההנחיות בעניין הגעה לעבודה לא השתנו בשלב זה, ובמקרה ויהיה עדכון להנחיות - יינתן זמן להתארגנות. בנוסף לכך, הוחלט להקים צוות להגדלה נוספת של מספר הבדיקות לאיתור חולי קורונה וכן ייערך סקר לכלל האוכלוסייה. ההחלטה תהיה בתוקף לשבעה ימים מרגע אישורה על ידי הממשלה.

במהלך הדיון, שהתקיים בהשתתפות נתניהו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד האוצר שי באבד, נשמעו סקירות מפי כלל הגורמים שהשתתפו בו ודנו בהשלכות של כל אחת מהאפשרויות שעלו בדיון. משרד הבריאות דרש להכריז על סגר מלא בן שבעה ימים, עם אפשרות להצטייד במזון ובתרופות בלבד. מנכ"ל משרד האוצר שי באבד התנגד להצעה וטען כי יש לאזן בין צורכי הבריאות לפגיעה בכלכלה, ולכן התנגד בתוקף להצעת משרד הבריאות.

הגבלות אלו ייצטרפו לתקנות החירום להגבלת התנועה, שעליהם הוצהר בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל. עד כה, הוחלט על שורת הגבלות, לפיהם אין לצאת מהבית למעט במצבים המחייבים זאת. בין ההנחיות החדשות, התחבורה הציבורית נפסקת בכל ערב החל מ-20:00 ועד לפנות בוקר, וכן בשישי ובשבת.

בנוסף לכך, על הציבור לא להגיע לפארקים, חוף הים ומרחבים ציבוריים אחרים. כמו כן, אוכלוסיות בסיכון - קשישים ואנשים עם מחלות כרוניות קשות בכל גיל - נדרשות להקפיד ולהימנע ככל הניתן מלצאת מהבית, למעט שירותים חיוניים.

במשרד הדגישו כי מומלץ לקבל שירותי רפואה מרחוק ולא להגיע פיזית למרפאה, ככל המתאפשר. אזרחים שחשים חום, עם או בלי תסמינים נשימתיים נדרשים להיכנס לבידוד בית ומניעת מגע עם בני המשפחה. במקרה של חום, החולה יימצא בבידוד עד יומיים לאחר סיום החום ושאר בני המשפחה ישהו בבידוד רק במקרה אבחנה של קורונה.

(עדכון ראשון 18:56)

Let's block ads! (Why?)



2020-03-23 17:26:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDg0MDDSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "משבר הקורונה: התחבורה הציבורית תושבת, חנויות יסגרו למעט סופרים ופארמים - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.