Search

סופית: המעבר לשעון קיץ לא יידחה - ישראל היום

סופית: המעבר לשעון קיץ לא יידחה - ישראל היום

בעקבות המלצת המטה לביטחון לאומי, שר הפנים אריה דרעי הודיע היום (שני) כי שעון הקיץ יחל בלילה שבין חמישי לשישי השבוע. בישיבה הוסכם כי אין אפשרות לדחות את שעון הקיץ ל-1 במאי. בישיבה לקחו חלק משרדי הפנים, האוצר, המשפטים וכן רשות התקשוב הממשלתי, מערך הסייבר, נציגי צה"ל וגופים נוספים. 

כזכור, דרעי המליץ לדחות את שעון הקיץ לתחילת מאי כדי לצמצם את שעות האור ובכך להקטין את מספר התושבים המסתובבים במרחב הציבורי לנוכח החשש מהתפשטות וירוס הקורונה. המלצתו זכתה לתמיכה מגורמים שונים והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תמך עקרונית ביוזמה. 

התפרצות נגיף הקורונה \\ צילום ארכיון: גיל קרמר

כפי שפורסם ב"ישראל היום", ברשות התקשוב הממשלתית ו״ישראל דיגיטלית״ הודיעו כי תאריך המעבר בין תקופת שעון החורף לשעון הקיץ מוגדרת באופן מובנה במערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת ואף טלפונים סלולריים. כך שכדי לשנות את תאריך החלפת השעונים, על יצרני מערכות ההפעלה לייצר גרסת תיקון, להפיץ אותו, ולאחר מכן להתקין את העדכון בכל שרת, מחשב וטלפונים במחשבי הממשלה ושל גורמים רבים במשק. עדכון השרת כרוך בימי עבודה רבים ולא ניתן לבצע זאת עד יום חמישי בלילה, זמן התחלת שעון הקיץ.

רשות התקשוב הממשלתית ו״ישראל דיגיטלית״, ציינו עוד כי במצב שבו חלק מהמחשבים עובדים באזורי זמן שונים, עלולות להיווצר תקלות והשבתת מערכי מחשוב שלמות. בנוסף, היעדרות עובדים רבים בסקטור הפרטי, יקשו על ביצוע השינוי.

הבוקר כאמור, התקיימה שיחת ועידה בראשות המשנה לראש המל״ל. לאחר שנקבע על ידי משרד המשפטים כי אין מניעה משפטית, נבדק אם אפשר לדחות טכנית את שעון הקיץ ואת ההשלכות של הדחיה מבחינה כלכלית ומבצעית בצה"ל ובגופי ביטחון נוספים. 

לאחר דיון ארוך התקבלה המלצה חד משמעית כי אין אפשרות לדחות את שעון הקיץ מכמה סיבות: ראשית, נדרשת הערכות טכנולוגית של מספר חודשים. שנית, בגופי התקשורת עומסים גדולים, וכל תקלה עלולה להשבית מערכות שלמות. ושלישית, יש סכנה לפגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל ושל טכנולוגיות רפואיות בבתי חולים.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-23 09:45:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQ0Njc30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "סופית: המעבר לשעון קיץ לא יידחה - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.