Search

נתניהו: "מי שיתקוף - יספוג מכה מוחצת" - ישראל היום

נתניהו: "מי שיתקוף - יספוג מכה מוחצת" - ישראל היום

"קאסם סולימאני היה אחראי למותם של אין ספור מתים חפים מפשע בעשורים האחרונים, הוא טווה פחד סבל ותכנן פעולות נוספות. יש לברך את טראמפ על פעולתו המהירה ואמיצה נגד רמטכ"ל הטרור, שהיה מוביל קמפיין הטבח האיראני במזרח התיכון ובעולם. הרבה מנהיגים במזרח התיכון חושבים כך", פתח נתניהו את דבריו.

נתניהו: "מי שיתקוף - יספוג מכה מוחצת" // צילום: עמי שמיר

נתניהו: "תחתי, ירושלים לא תחולק ויישובים לא ייעקרו"

"חשוב לומר שישראל עומדת לחלוטין לצידה של ארצות הברית ומאחוריה פעם נוספת אומר, ואשוב על כך שוב היום לאמריקה אין חברה טובה יותר מישראל ולישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית במזרח התיכון של היום", המשיך ראש הממשלה. "איראן מבקשת ללפות חלקים גדולים במרחב. הם מבקשים לחסל אותנו. הם מבינים שישראל היא הכוח המערבי הגדול והחזק ביותר באזור. ישראל היא העוגן. מי שינסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר".

לאחר מכן עבר נתניהו להתייחס לנושא הכנס, ולמעמד ההתנחלויות ביהודה ושומרון, והצהיר כי תחתיו לא יפונה אף ישוב במסגרת הסגם שלום אפשרי עם הפלשתינים. "לא אתן לעקור אף ישוב בארץ ישראל, בשום תכנית מדינית, לא של יהודים ולא ערבים", אמר נתניהו.

"טיהור אתני שאותו מציעים מי שדוגלים כביכול בגישה ליברלית הוא עיקרון פסול. אין עקירת יישובים, וכל עוד זה תלוי בי גם לא תהיה. העקרונות פשוטים: בכל השטח מערב לירדן השליטה הביטחונית הייתה ותישאר של ישראל. ירושלים לא תחולק והיישובים לא ייעקרו". התייחס לכוונת בין הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל אמר נתניהו:" זה לא ירתיע אותנו כהוא זה", הוסיף.

פרידמן: "עוקבים אחר האירועים, ההערכות חיוביות"

לפני נתניהו עלה ודיבר השגריר האמריקני בכנס, ואמר: "אנו עוקבים מקרוב אחר האירועים באזור. שמעתם את ההצהרה של הנשיא טראמפ. ההערכות הנוכחיות חיוביות ואנו מקווים שהן נכונות. הצבא שלנו הוא החזק בעולם. נביס את האיומים הגדולים של זמננו ונביא לעולם שלום וצדק. אנו מתפללים שלא יהיו אבדות בנפש".

גם מזכיר המדינה פומפאו דיבר, בנאום מוקלט, במהלך האירוע, והתייחס להצהרתו בחודש נובמבר. "אנו מתנערים ממזכר הנסל השגוי מאוד משנת 1978. ההתנחלויות לא מפרות מטבען את החוק הבינלאומי", אמר פומפאו בהתייחס לדו"ח משרד המדינה תחת ממשל קרטר, שקבע שההתנחלויות סותרות את הדין הבינלאומי. פומפיאו ציין כי ממשל טראמפ ממשיך לעמוד לימין העם היהודי ומדינת ישראל.

פרידמן: "עוקבים אחר האירועים, ההערכות חיוביות" // צילום: עמי שמיר

"גינינו את ה-BDS בלשון החריפה ביותר שיש. הגדרנו את האנטי-ציונות כאנטישמיות. ישראל היא החברה הטובה ביותר של ארה"ב וארה"ב היא החברה הטובה ביותר של ישראל", הוסיף פומפאו.

כזכור, בחודש נובמבר האחרון שינה פומפאו את גישת הבית הלבן שנקבעה במהלך כהונת הנשיא הקודם ברק אובאמה, שטענה כי מפעל ההתנחלויות אינו חוקי. פומפאו קבע בהצהרתו כי הקביעה הזו לא מחייבת את הממשל הנוכחי וכי ארצות הברית לא תנקוט עמדה בנוגע למעמד אזורי יהודה ושומרון.

פומפאו אמר בהצהרתו כי המצב ביהודה ושומרון הוא "ייחודי המגולם בעובדות, בהיסטוריה, ובנסיבות שנוצרו בהקמת התנחלויות אזרחיות בגדה המערבית". משכך המשיך פומפאו, "הממשל האמריקני לא יראה יותר בהתנחלויות הישראליות, כלשעצמן, כמשהו שאינו עולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי", וכך ממשל טראמפ הופך למעשה על פיה את הגישה של ממשל אובאמה בכל הנוגע להתנחלויות.

על פי פומפאו, "החלטת הממשל באה בתום בחינה ממושכת של הסוגיה, והשוואת העמדה שנקט הממשל הקודם לזו שננקטה בעבר על ידי ארה"ב". פומפאו מסביר כי "עמדת הממשל עד היום לא הייתה עקבית: בשנת 1978, ממשל קרטר החליט באופן רשמי שהקמתן של התנחלויות אזרחיות אינה עולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי. אולם, בשנת 1981, הנשיא רייגן לא קיבל את הקביעה הזאת, וקבע שהוא אינו סבור שההתנחלויות הן בלתי חוקיות ביסודן. ממשלים שבאו לאחר מכן קבעו שפעילות בלתי מרוסנת לקידום התנחלויות יכולה להיות מכשול לשלום, אך לצד זאת הכירו שהתמקדות בעמדות משפטיות לא יקדם את השלום".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-08 08:53:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIyNTgz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו: "מי שיתקוף - יספוג מכה מוחצת" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.