Search

הכורדים טוענים: "כוחות פרו-איראניים תקפו אותנו מדרום סוריה" - ישראל היום

הכורדים טוענים: "כוחות פרו-איראניים תקפו אותנו מדרום סוריה" - ישראל היום

"כוחות בתמיכת איראן התחילו לתקוף את הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מדרום, במחוז דיר א-זור" - כך טען אמש (שישי) הגנרל הכורדי מזלום עבדי, בשיחת וועידה טלפונית בליווי מתרגם עם עיתונאים זרים.

 

 

בדומה למרואיינים כורדים אחרים בימים האחרונים, הגנרל עבדי העיד שתדמיתה של ארצות הברית השתנתה דרמטית בקרב הכורדים, שמרגישים כי נטשו אותם. לדבריו, הוא עצמו שלח מכתב לטראמפ וביקש ממנו לתווך בינם לבין טורקיה, כדי למצוא פתרון דיפלומטי שיעצור את המלחמה. "אנחנו רוצים שהם (האמריקנים) רק יאכפו אזור ללא טיסות. הנשיא טראמפ מסוגל לעשות זאת", ציין עבדי.

 

לגבי טורקיה, אמר הגנרל כי היא עדיין נחושה ולא מאמינה בדיאלוג או במשא ומתן, אלא דורשת מהם דברים בלתי אפשריים. לטענתו, הכורדים שמאיישים את מרבית הכוחות הסורים הדמוקרטיים, עדיין סומכים על ארצות הברית. ואולם, אם המצב יימשך, הם יחפשו אחר בעלי ברית חדשים כמו רוסיה ומשטר אסד. "זו החלטה מאוד רעה שלעולם לא נרצה לקחת", אמר עבדי, "אנחנו לא יכולים להילחם בדעאש מצד אחד ובטורקיה מצד שני".

עוד בנושא:

הגנרל אמר בשיחה שהעמדות של כוחותיו חלשות לעומת הצבא הטורקי. הוא תיאר את המצב הנוכחי כ"מתסכל" נוכח האמון שהם נתנו במנגנון הביטחוני שנתמך על ידי האמריקנים.

ההפצצות הטורקיות על ערי הכורדים // צילום: AFP

 

"כעת אנחנו מכינים את עצמנו למבצע צבאי ארוך שעלול להימשך יותר משנה", סיפר עבדי, "הם (טורקיה) רוצים לתקוף את כל הערים הכורדיות ולהרוס את כל האזור שלנו". הגנרל הזהיר שטורקיה רוצה להפוך את צפון-מזרח סוריה לאידליב נוספת. כזכור, מדובר באזור שאליו דחסו משטר אסד ורוסיה את הפליטים והמורדים בצפון-מערב סוריה.

 

עוד הזהיר עבדי, שכוחותיו ממשיכים לשמור על בין 9,000 ל-12,000 אסירי דעאש, ושאם הטורקים לא יעצרו את המבצע - השומרים ילכו להגן על המשפחות שלהם. עם זאת, לפי בכיר במחלקת המדינה האמריקנית, מדובר במספרים נמוכים יותר. לדבריו, הכורדים מחזיקים בפחות מ-9,000 אסירי דעאש, ורק 15 אחוזים מהם מוחזקים בשטחים שטורקיה מעוניינת לכבוש.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-12 07:33:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk4NTU50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "הכורדים טוענים: "כוחות פרו-איראניים תקפו אותנו מדרום סוריה" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.