Search

הוכרזו הזוכים בפרס נובל לפיזיקה - ישראל היום

הוכרזו הזוכים בפרס נובל לפיזיקה - ישראל היום

ועדת הפרס בשטוקהולם הודיעה כי פרס נובל בפיזיקה לשנת 2019 יוענק לשלושה מדענים בתחום הקוסמולוגיה. מחצית מסכום הפרס יקבל ג'יימס פיבלס על "גילויים תיאורטיים בפיסיקה של הקוסמולוגיה", והמחצית השנייה תתחלק בין מישל מאיור ודידיה קוולוז על "גילוי כוכבי לכת המקיפים כוכב דמוי שמש". 

בנימוקי הוועדה נמסר כי המסגרת התיאורטית שפיתח פיבלס פבל לפני כעשרים שנה הפכה להיות הבסיס להבנה המודרנית של ההיסטוריה של היקום, מהמפץ הגדול עד היום. בשנת 1995 גילו מישל מאיור ודידייה קוולוז את כוכב הלכת הראשון מחוץ למערכת השמש שלנו, הכוכב דמוי שמש פגאסי 51. מאז גילו אסטרונומים עוד אלפי כוכבי לכת סביב שמשות, אולם שלושת החוקרים הללו היו החלוצים בתחום. הגילוי של עולמות מחוץ למערכת השמש שינה את ההבנה שיש לנו לא רק לגבי גלקסיית שביל החלב, בה אנו נמצאים, אלא גם של מקומנו בתוכה. 

בראיון מצולם עבור האקדמיה המלכותית השוודית אמר פיבלס כי "אנו חייבים עדיין להודות שהחומר האפל והאנרגיה האפלה הם עדיין מסתוריים. יש עדיין הרבה שאלות פתוחות, כמו מהו החומר האפל בעצם?"

לדברי פיבלס יש בחלל משהו שנוכל לקרוא לו "חיים על כוכבי לכת אחרים". אבל לדבריו "אם זה יהיה כמו החיים על כדור הארץ קשה לי מאוד לדעת, אולי זה משהו שכימאים יוכלו לדון בו. אנחנו יכולים להיות די בטוחים שלעולם לא נראה את סוגי החיים האלה בכוכבי הלכת החיצוניים".

Let's block ads! (Why?)



2019-10-08 10:45:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk3OTA30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "הוכרזו הזוכים בפרס נובל לפיזיקה - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.